Małopolska Okręgowa
Izba Inżynierów
Budownictwa w Krakowie

Uchwała nr 42/R/2022

z dnia 29-11-2022
w sprawie zmiany zasad (polityki) prowadzenia rachunkowości Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w Krakowie przyjętych Uchwałą Nr 24/R/10 z dnia 14 grudnia 2010 r.
  1. Rada Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa postanawia:
    1. Ujednolicić treść § 6 Uchwały Nr 24/R/2010 Rady Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa z dnia 14 grudnia 2010 w sprawie zasad (polityki) prowadzenia rachunkowości
      w Małopolskiej Okręgowej Izbie Inżynierów Budownictwa nadając mu brzmienie:

„§ 6. Małopolska Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa w Krakowie ustala własny w formie uproszczonej wzór sprawozdania finansowego składający się z:

  1. bilansu
  2. rachunku zysków i strat według wariantu porównawczego
  3. informacji dodatkowej obejmującej wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia, które sporządza uwzględniając przyjęty uchwałą
    nr 48/R/2015 z dnia 17.03.2015 r. status jednostki mikro i korzysta z uproszczonych zasad rachunkowości i sprawozdawczości zgodnie z załącznikiem nr 4 do Ustawy o rachunkowości.”
    1. Zmienić w Załączniku nr 1 do uchwały nr 24/R/2010 z dnia 14 grudnia 2010 r. w Rozdziale I. Metody wyceny aktywów i pasywów z założeniem kontynuacji działalności Izby, w pkt 1 na stronie 3 akapit czwarty, nadając mu brzmienie:

„Składniki majątkowe o cenie nabycie lub koszcie wytworzenia do 10.000 zł jednorazowo zalicza się
w koszty zużycia materiałów. Składniki te objęte są ewidencją pozabilansową według miejsc użytkowania.”

    1. W załączniku nr 2 do uchwały nr 24/R/2010 z dnia 14 grudnia 2010 r.:
      1. do Zakładowego Planu Kont w punkcie 1 a) Wykaz kont Księgi Głównej wprowadza się konto Księgi Głównej:
  • do zespołu 7 – konto 700-5 – Przeksięgowany WF z ubiegłego roku (nadwyżka przychodów nad kosztami z roku ubiegłego)
  • w punkcie 1 b), c) „Zasady ewidencji księgowej zdarzeń gospodarczych na kontach księgi głównej oraz prowadzenie ksiąg pomocniczych i ich powiązania z kontami księgi głównej” w akapicie 5  „Ewidencja księgowa kosztów według typów działalności i ich rozliczenie” Podpunkt konto 501 –„Koszty administracyjne” akapit 1 zyskuje brzmienie: „Konto 501 – „Koszty administracyjne” przeznaczone jest do ewidencji księgowej kosztów związanych z zarządzaniem administracyjnym Izby a w szczególności kosztów:

501-1 Zużycie materiałów i energii

501-2 Usługi obce

501-3 Podatki i opłaty

501-4 Wynagrodzenia, ubezpieczenia i inne świadczenia

501-5 Amortyzacja

501-6 Koszty Punktów Informacyjnych

501-10 Pozostałe koszty

Ewidencja analityczna do konta 501-6 powinna zapewniać ustalenie kosztów przypisanych do poszczególnych Punktów Informacyjnych prowadzonych przez Izbę.”

      1. w punkcie 2 Wykaz ksiąg rachunkowych zbiorów tworzących księgi rachunkowe na komputerowych nośnikach danych w akapicie B. Księgi pomocnicze w:
  • w punkcie 1. Ewidencja szczegółowa środków trwałych podpunkt b) otrzymuje brzmienie: „ według zbiorów tworzących pomocnicze księgi rachunkowe na komputerowych nośnikach danych, prowadzonych na bieżąco, spełniających wymogi imiennych kart służących do ewidencji poszczególnych środków trwałych o wartości jednostkowej – początkowej pojedynczych obiektów powyżej 10.000 zł”
  • w punkcie 5. Ewidencja pozabilansowa podpunkt a) otrzymuje brzmienie: „dla niskowartościowych składników aktywów trwałych o wartości początkowej poszczególnych składników do 10.000 zł – ilościowo, w zbiorze zawierającym przychody, rozchody i stany poszczególnych rodzajów tych składników”
  1. Uchwała wchodzi w życie od dnia 1 stycznia 2023 roku.