Page 16 - Budowniczy Nr2
P. 16

INżyNIer rOKU













































                             odtwarzaliśmy ten dotychczasowy, ruch w tym re-  że przez 1,5 roku obiekt był tylko zabezpieczony,
                             jonie był utrzymany. I tak zastosowaliśmy rozwią-  był pod opieką konserwatora zabytków, nie do ru-
                             zania przyspieszające prace - np. wcześniej wyle-  szenia, bo tyle czasu trwały prace komisji interdy-
                             waliśmy prefabrykaty i potem one w całości były   scyplinarnej, która doszła do wniosku, że zabytko-
                             montowane już na placu budowy. Pamiętajmy też,   wy wiadukt trzeba rozebrać, że należy wybudować
                                                                        nową konstrukcję i odtworzyć zabytkowy wygląd
                                                                        obiektu.

                                                                          Prowadził Pan już tak skomplikowane inwesty-
                                                                          cje czy też była to najtrudniejsza realizacja w za-
                                                                          wodowej  karierze  inżyniera  Łukasza  Iwanowi-
                                                                          cza?
                                                                        Na  pewno  jedna  z  trudniejszych,  ale  też  było  to
                                                                        bardzo fajne wyzwanie inżynierskie. I niesamowi-
                                                                        ta przygoda, która trwała siedem lat - od wbicia
                                                                        pierwszej łopaty do zakończenia inwestycji.

                                                                          Skoro  tak  dobrze  Pan  sobie  poradził  z  kon-
                                                                          serwatorem zabytków przy tym wiadukcie, to
                                                                          może czas na metro w Krakowie, gdzie sporów
                                                                          na  linii  zabytki  i  archeologia  a  wymogi  inży-
                                                                          nierskie  dla  kolei  podziemnej  będzie  o  wiele
                                                                          więcej...
                                                                        Jeszcze  raz  podkreślam  -  nie  czuję  się  żadnym
                                                                        zwycięzcą.  Zespół  ludzi,  którego  byłem  liderem,
                                                                        przy dobrej współpracy i konsensusie doprowadził
                                                                        do efektu, który widzimy i który spełnia wszelkie
                                                                        wymogi techniczne, a do tego wyglądem nie różni
                                                                        się od tego, co było poprzednio. Metro? Nie mam
                                                                        z tym żadnych problemów. Podjąłbym się każdego
                                                                        wyzwania inżynierskiego. Gdyby padła propozycja
                                                                        realizacji metra, nie odmówiłbym.
                                                                                      Zdjęcia - archiwum prywatne Łukasz Iwanowicz,
                                                                                                 Agencja Informacyjna GEG

              16         Lipiec – grudzień 3-4/2024 (95-96)
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21