Page 21 - Budowniczy Nr3_wersja do flipbook
P. 21

INwesTyCje




       elementu trwa do 6 godzin, a odbywa się z prędko-
       ścią od 7 do 10 cm na minutę. To maksymalnie 6 me-
       trów na godzinę.
            29 obiektów na 5 kilometrach
       Budowana estakada jest częścią drogi ekspresowej
       S7 Widoma - Kraków. W grudniu 2024 roku kierowcy
       wjechali na 13-3-kilometrowy odcinek od węzła Wi-
       doma  do  budowanego  węzła  Mistrzejowice.  Wciąż
       trwają  tam  prace  wykończeniowe,  związane  m.in.
       z budową ogrodzenia wzdłuż drogi, które potrwają
       do połowy tego roku.
       Brakujący 5-kilometrowy odcinek od węzła Mistrze-
       jowice do węzła Nowa Huta to wciąż plac budowy. Na
       tym fragmencie S7 powstanie 29 obiektów – mostów,
       wiaduktów i estakad. Nowa trasa koliduje z torami
       kolejowymi i tramwajowymi, nad przyszłą drogą S7
       powstały  dwa  wiadukty  dla  pojazdów  komunikacji
       miejskiej.  Skomplikowane  były  także  prace  związa-
       ne  z  przełożeniem  instalacji  wodnych,  gazowych,
       teletechnicznych, kanalizacyjnych i ciepłowniczych,
       a także sieci energetycznych niskiego, średniego i wy-
       sokiego napięcia.
       2-kilometrowy odcinek S7 między węzłami Grębałów
       i  Nowa  Huta  będzie  gotowy  pod  koniec  tego  roku.
       W połowie 2026 roku planowane jest otwarcie węzła
       Mistrzejowice i tym samym zamknięcie pełnego ringu
       IV obwodnicy Krakowa.
                                    fot. GDDKiA Kraków


















































                                                                                                    21
                                                                                      BudoWNIczy
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26