Page 21 - Budowniczy Nr3_wersja do flipbook
P. 21
INwesTyCje
elementu trwa do 6 godzin, a odbywa się z prędko-
ścią od 7 do 10 cm na minutę. To maksymalnie 6 me-
trów na godzinę.
29 obiektów na 5 kilometrach
Budowana estakada jest częścią drogi ekspresowej
S7 Widoma - Kraków. W grudniu 2024 roku kierowcy
wjechali na 13-3-kilometrowy odcinek od węzła Wi-
doma do budowanego węzła Mistrzejowice. Wciąż
trwają tam prace wykończeniowe, związane m.in.
z budową ogrodzenia wzdłuż drogi, które potrwają
do połowy tego roku.
Brakujący 5-kilometrowy odcinek od węzła Mistrze-
jowice do węzła Nowa Huta to wciąż plac budowy. Na
tym fragmencie S7 powstanie 29 obiektów – mostów,
wiaduktów i estakad. Nowa trasa koliduje z torami
kolejowymi i tramwajowymi, nad przyszłą drogą S7
powstały dwa wiadukty dla pojazdów komunikacji
miejskiej. Skomplikowane były także prace związa-
ne z przełożeniem instalacji wodnych, gazowych,
teletechnicznych, kanalizacyjnych i ciepłowniczych,
a także sieci energetycznych niskiego, średniego i wy-
sokiego napięcia.
2-kilometrowy odcinek S7 między węzłami Grębałów
i Nowa Huta będzie gotowy pod koniec tego roku.
W połowie 2026 roku planowane jest otwarcie węzła
Mistrzejowice i tym samym zamknięcie pełnego ringu
IV obwodnicy Krakowa.
fot. GDDKiA Kraków
21
BudoWNIczy